2021年03月28日

ポイント州立公園(ペンシルバニア州、ピッツバーグ)




ちゅうぬレイオーバーや、ピッツバーグうてぃ、1日やしみやたくとぅ、ホテルぬ近くんかいある、ポイント州立公園んかい、いんじっちゃん。

なま〜、上等公園なとぅ〜しが、1700年代や、くんとぅち、みぐてぃ、アメリカン・インディアンとぅ、フランスとぅぬ戦争んし、あんしから又、イギリスん、うま〜、わった〜むんでぃち、争いびっけ〜、す〜たるふ〜じ。

いり〜んはらぬ、アレゲニー川(Allegheny River)からフランス軍が、いっちっち、あがりんはらぬ、モノンガヘラ川(Monongahela River)んに〜からイギリスが、いっちっちゅう〜たんでぃがら。

待て〜! 

元々うまんかいうたる、インディアンや、ちゃあないるば〜?

インディアンぬ、土地らっさい!

アミリカぬ領域らるや〜。

やしが、ゐんかしや、国とぅ国ぬ、条約とぅかやね〜んたくとぅ、ふかぬ国から侵入しっち、「うれ〜わった〜むん」んでぃち、かってぃに、どぅ〜た〜な〜ぬむんかい、すんどぅすせ〜、普通やたるはじ。

ちゅうや、ただ、た〜ちんか〜がてぃ〜ちんかいなてぃ、オハイオが〜がみ〜らり〜んどぅる、有名なこうえぬんかい、いちゅる、ちむいるやたしが、うぬ公園ぬ中んかいある博物かぬんかい、いっちゃれ〜、歴史ん、勉強なてぃ、ちむんふじゅ〜ん。



【訳】

今日のレイオーバーは、ピッツバーグにて1日休みだったので、ホテルの近くにあるポイント州立公園に行ってきた。

今は立派な公園になっているが、1700年代はこの土地を巡り、アメリカン・インディアンとフランスとの戦争、そしてイギリスも「ここは我らの土地だ」と争いは絶えなかったらしい。

西側のアレゲニー川(Allegheny River)の方からフランス軍が攻め、東側のモノンガヘラ川(Monongahela River)の方からはイギリス軍が攻めて来たそうだ。

ちょっと待て!

元々そこにいたインディアンはどうなるんだ?

インディアンの土地でしょ!

アメリカの領域じゃん!

しかし昔は、国と国の条約など無かったので、他の国から侵入し「ここは我々の土地だ!」と勝手に決め付けようとするのは普通だったのだろう。

今日は単に、二つの川が合流しオハイオ川になった3つの川が見られるという有名な公園に行くつもりだったのだが、その公園の中にある博物館に入ったら歴史の勉強にもなって良かった。


東側 モノンガヒラ川




中央 オハイオ川




西側 アレゲニー川




スティーラーズのスタジアム?





ランチや、マーケットスクエアーぬ、シティーウォークスんでぃ〜るとぅくまうてぃ、ベーコン・アンド・チーズバーガーとぅ、ビール。

くゎっち〜さびたん!

ランチはマーケットスクエアーのシティーウォークスという所でベーコン・アンド・チーズバーガーを頂いた。

ご馳走様でした!
















  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 12:13Comments(0)うちなー方言レイオーバー

2021年03月27日

EGE Airport

EGE, CO

ちゅうや、シカゴ→コロラドぬ、イーグル空港(ベイン、コロラド州) →シカゴ→ピッツバーグ。

なま〜、イーグル空港うてぃ、搭乗時間が、はじまいるわ〜き、携帯充電し〜がち〜な〜、いひぐゎ〜休憩。


【訳】

今日は、シカゴ→イーグル空港(ベイン,コロラド州)→シカゴ→ピッツバーグ。

今はイーグル空港にて、搭乗時間になるまで携帯を充電しながらしばし休憩。








ボーイング737-700




や〜から〜、ディーンから、な〜ぬ、写真が、うくらってぃっちゃん。

へ〜くな〜、や〜んかい、け〜ぃぶはん!

【訳】
家からはディーンより庭の写真が送られて来た。

早くお家に帰りたい!












  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 03:09Comments(0)うちなー方言仕事の話

2021年03月19日

つい自慢し〜ぶくないし (つい自慢したくなるもの)














くずぬ12ぐゎちに、うや花、剪定し、たみしに、挿木しんちゃる紫陽花。

あまくまんかい、さち、わぃ〜たるば〜るやしが、むる、芽が、いんじてぃっちゅ〜ん。

は〜、うり、いんちゃるとぅけ〜、しにしかだん。

とぅ同時に、いっぺ〜、ちむふじゃん。

うや花やうり↓


【訳】

去年の12月に親花を剪定し、試しに挿木をしてみたアジサイだ。

あちこちに、挿して植えたのだが、全部芽が出て来てるのだ〜。

超〜びっくり!

と同時に、非常〜に嬉しい。

親花はこれ↓








  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 19:24Comments(0)うちなー方言動植物家、庭

2021年03月06日

コロナワクチン接種




ちゅうから、2週間ぬトリップ。

うりんかい、いちゅるめ〜に、コロナぬワクチン、うきてぃっちゃん。

わんが、うきたせ〜、ジョンソン&ジョンソン。

一回びっけ〜ぬ投与ししむん。

くれ〜、アミリカうて〜、にぐぁちぬ、後半に、みとぅみらってぃ、わったぁ〜、フライトクルーん、うきらり〜るようになたん。

効能や、ファイザーとぅ、モデノル(要2回投与)ゆ〜か〜、ひくはるふ〜じやしが、うりうきてぃ、びょういぬんかい、いちゅるわ〜き、症状がわっさくなたるうっちゅん、け〜ま〜ちゃるうっちゅん、うらんでぃがら。


【訳】

今日から2週間のトリップだ。

それに出る前にコロナのワクチンを受けて来た。

私が受けたのは、ジョンソン&ジョンソン。

投与は一回で済む。

これはアメリカでは2月の末に認められ、私達フライトクルーも受ける権利が与えられた。

効力は、ファイザーやモデルナ(要2回投与)より少し弱いそうだが、これを受けた後、病院へ行かなくてはいけない程症状が重くなったり、死んでしまうという例はないそうだ。

  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 22:29Comments(0)うちなー方言飲、食、健康