2023年03月27日

チューリップ 写真集

チューリップぬ花が咲ちはじみたせ〜、あまくま、2ぐゎちぬ、うわいぐるから。

うぃ〜て〜る場所んかいゆてぃ、花が咲ちゅる順番や、ちげ〜いしが、なまが一番み〜どぅき。

なま〜、全箇所咲ちゅ〜くとぅ(うわいがた〜やしんあしが)、チューリップたぬしむる期間や、約一ヶ月やがや〜?

てぃ〜ちぬ花ぬ寿命や約2週間。

【訳】チューリップの花が咲き始めたのは、あっちこっちで2月の終わり頃から。

植えてある場所によって花の咲く順番は違うが今が一番見頃だ。

今は全箇所咲いているの(終わりかけのもあるが)、チューリップを楽しめる期間は約一ヶ月と言った所だろうか?

一つの花の寿命は約2週間。











とぅ〜くから、いんじ〜ね〜、うんとぅ〜感じ(遠くから見るとこんな感じ)










うまんかいや、くんくゎいや、うぃ〜らんたしが、くずんむんが、むどぅてぃっちゃん(今回ここには植えなかったが、去年のが戻ってきた) ↓






とぅないぬ、牛んかい、うちくゎ〜ったるチューリップん、花や咲ちゅ〜ん。(隣の牛に食べたれたチューリップも花が咲いている)笑 ↓



にしんはらぬ、ドライブウェイぬ、入り口(北側のドライブウェイ入り口)↓







とぅ〜くから、いんじ〜ね〜、うんとぅ〜感じ(遠くから見るとこんな感じ)↓




エンジェルんめ〜んかい、てぃ〜ち咲ちゅ〜しん、可愛いぐゎ〜(エンジェルの前に一つだけ咲いてるのも可愛い)↓











  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 20:34Comments(2)うちなー方言写真集動植物

2023年03月15日

レッドバズ(ハナズオウ?)







なま、あまくまうてぃ、咲ちゅ〜る、レッドバズ。

アミリカうて〜、あん言〜しが、日本語せ〜ぬ〜んでぃ、あび〜がや〜? んでぃち、しらびたれ〜、「ハナズオウ」んでぃ書かっとぅたん。

きぬ〜ぬ、用事先ぬな〜んかい、咲ちゅ〜たるば〜るやしが、どぅくん、美はたくとぅ、写真とぅったん。

どぅしぐゎ〜ぬ、とぅじや、うぬ花しジェリー作いんでぃがら。

へ〜い、うぬ花や、かまり〜んば〜い?

んでぃち、又うりんしらびたれ〜、日本ぬサイトうて〜、「毒性があくとぅ、かで〜ならんど〜」んでぃあしが、アミリカぬサイトんかいや、ビタミンC豊富、漬け物んかいさい、サラダぬトッピングとぅか、春ぬ料理んかいちか〜り〜んでぃ、書ちぇ〜ん。

親切に、ジェリーぬレシビわ〜き、ぬとぅ〜ん。

ま〜が、あたとぅ〜がら?



【訳】今、あっちこっちで咲いているレッドバズ。

アメリカではそう言うが、日本語では何と言うのだろうか?と調べたら「ハナズオウ」と書かれていた。

昨日の用事先の庭にあまりにも綺麗に咲いていたので写真に収めた。

友人の奥様は、この花でジェリーを作るんだそうだ。

えっ?

この花、食べられるの?

又々これも調べてみた。

日本のサイトでは「毒性があるので食べないでください」と書かれている。

が、アメリカのサイトでは、「ビタミンCが豊富。漬け物にしたりサラダのトッピングなど春の料理に使われる」とあり、親切にもジェリーの作り方のレシピなども載っている。

どっちが正しいのだろうか? 









記事作成:2023年 令和5年 3月15日(水)5:00
ナシュビル 晴れ 28°F /−2℃







  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 18:58Comments(0)うちなー方言動植物

2023年03月14日

うちくゎ〜っとぅ〜ん(食われた〜)




や〜んくしり〜ぬ、ぶ〜らんこ〜ぬめ〜ぬ、チューリップが咲ちっち、可愛いぐゎ〜やっさ〜んでぃち、写真とぅっとぅ〜たるば〜るやしが、ぬ〜がぬ〜んでぃち、にじりんはら〜しか咲ちゅ〜かんば〜がや〜? てぃらぬ、あたいようや、まじゅいやるはじやしがや〜。。。???

んでぃち、ひじゃいんはら〜ぬチューリップ、ゆ〜いんちんちゃん。

あぎじゃびよ〜な〜、うまんはらや、ぬ〜んがらんかい、うちくゎ〜っとぅ〜せ〜や〜。

うまか〜ら辺や、鷹がちゃあとぅび〜す〜くとぅ、うさぎん、リスん、あんまり、いんだんしが、た〜ぬ、仕業がや〜?

んでぃち、ディーンかい、あびたれ〜、「犯人や、くぬめ〜いっちゅ〜たる、とぅないぬ、牛るやはじど〜。あんいい〜ね〜、ぶ〜らんこ〜ぬ近くうてぃん、ぬんがら、かどぅ〜たっさ〜」んでぃ。

フェンスぬま〜から、いんじてぃちゅ〜がら、分からんしが、うったぁ〜や、時々、わったぁ〜や〜んくしり〜うてぃ、いんじてぃちゅ〜るとぅきがあんば〜よ〜や〜。

は〜っしぇ、草やれ〜、いちゃっさ、かでぃんしむしが、チューリップや、かまんけ〜や〜。

【訳】裏庭のブランコの前のチューリップが咲き始め、可愛い〜🥰と、写真撮影をしていたのだが、ん? なぜ右側しか咲いてないの? 陽の当たり方は同じのはずなのにな〜。。。???

と、左側のチューリップをチェックしてみた。

あちゃーっ、なんじゃこりゃあ、こっち側は何者かに食われてるじゃないか!

ここら辺は鷹(タカ)がよく飛んでるので、うさぎもリスもあまり見ないが、一体誰の仕業なんだろう?

とディーンに愚痴ると、「犯人は、この間うちに来ていた牛だよきっと。そう言えばブランコの近くでも何か食ってたしな〜」との事。

フェンスの何処から出てくるのか知らないが、こやつらは時々うちの裏庭に姿を現すんだよな〜。

もうっ、草なら幾らでも食べて良いが、チューリップは勘弁してよ〜。





こいつ↓





過去の逃亡者↓


















記事作成:2023年 令和5年 3月14日(火)4:12
ナシュビル 晴れ 31°F /−1℃












  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 18:13Comments(4)うちなー方言動植物家、庭

2023年03月07日

ラッパスイセン写真集2 

1/2/2023 ↓




3/6/2023














  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 19:36Comments(0)写真集動植物家、庭

2023年03月02日

ラッパ水仙写真集

くとぅしぬ、ラッパ水仙や、さちゅしがへ〜さんね〜すん。

球根、うぃ〜たる日〜が、まちまちやたくとぅ、花がさちゅ〜しとぅ、さちゅ〜かんしがあん。

ちゅうや、まじぇ〜、なまさちゅうる写真集。

【訳】今年のラッパ水仙は咲くのが早く感じる。

球根を植えたタイミングもまちまちだったので、花が咲いてるのと咲いてないのがある。

とりあえず今日は今咲いてる方の写真を紹介したい。














































😀









  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 09:43Comments(0)うちなー方言写真集動植物家、庭