2024年02月21日

粋な計らい




先月、ディーンぬ、み〜っくゎが、あってんぐゎ〜に、事故し、け〜ま〜ちゃん。

わった〜や、葬式んかい、いんじ〜るたみに、数日、フロリダんかい、いんじっちゃん。

うりからけ〜ってぃっちから、真向かいぬ、み〜とぅんだから、お悔やみカード、いたん。

うぬカードんかいや、$50ぬ、ギフトカードん、まじゅいいっちゅ〜たん。

ぬ〜がうれ〜? ぬ〜んでぃち?

んでぃ、意味くじんわからんふ〜じ〜、ちらす〜たれ〜、説明しとぅらすたん。

「うりし、み〜っくゎぬ、メモリアルツリー、こ〜れ〜」

んどぅるくとぅ。

あ〜っ、け〜忘しとぅ〜たん!

やさっ、うれ〜、いっぺ〜、いいじんぶんやさっ。

あんいい〜ね〜、ディーンぬ、おかあが、け〜ま〜ちゃるとぅきん、メモリアルツリーとぅし、桜ぬ木〜、わぃ〜たっさ〜。

み〜っくゎんの〜、ぬ〜ん木〜んかいすがや〜?

【訳】先月、ディーンの甥っ子が突然の事故で亡くなった。

私達は葬儀に参列する為、数日フロリダに行ってきた。

旅から帰って来たのち、うちの真向かいの夫婦からお悔やみカードを頂いた。

それに$50のギフトカードも添えられていた。

何これ? なぜ?

と困惑する私達に説明してくれた。

「これで甥っ子さんのメモリアルツリーを買って下さい」

との事。

あ〜、すっかり忘れていた。

そうだ、それは良いアイデアだ。

そう言えば、義母が亡くなった時もメモリアルツリーとして桜の木を植えたんだった。

甥っ子の木は何にしようかな?








記事作成:2024年 令和6年 2月21日(火)
ナシュビル 6:00 晴れ 36°F/2℃





  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 21:01Comments(0)

2024年02月15日

ハッピーバレンタインズデー


ハッピーバレンタインズ!
🥰










ちゅうや、マイアミ。

きぬ〜や、ナシュビルうてぃ、レイオーバーやたくとぅ、ちゅうぬ、してぃみてぃ、ディーンから、チョコレート、いたん。😊

あんし、フライトん中うてぃん、乗客から、てぃ〜ち、いたん(2番み〜ぬ、写真)。

に〜ふぇ〜で〜びる!

【訳】今日はマイアミレイオーバー。

昨日はナシュビルにてレイオーバーだったので、今日の朝ディーンからチョコレートを頂いた。

そしてフライトの中でもお客様から一個いただいた。

ありがとうございました〜🙇‍♀️ src="https://cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@14.0.2/assets/72x72/1f647-200d-2640-fe0f.png" style="width: 22px; height: 22px; vertical-align: sub;">







記事作成:2024年 令和6年 2月14日(水)
マイアミ 21:21 晴れ 69°F/20℃





  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 11:21Comments(0)

2024年02月13日

プラズマ献血




ミズーリ州んかい、すどぅ〜る、どぅしから、「ちゅう、プラズマぬ、献血しっちゃんど〜」んどぅる、知らしがいっちゃん。

ぬ〜がうれ〜?

んどぅしが、わんぬ、最初ぬ、反応。

「プラズマ」んどぅる、くとぅばや、コロナぬとぅきに、ゆ〜ちちゃくとぅ、なんとなく、ぬ〜んかい、ちけ〜らり〜んどぅせ〜、理解す〜る、ちむいやしが、普通ぬ、献血ね〜し、すんで〜分からんたん。

ぬ〜やてぃん、血〜ぬ中かいや、白血球(1%)、赤血球(44%)、プラズマ(55%)あてぃ、うぬプラズマびっけ〜抜きとぅってぃ、白血球とぅ、赤血球や、献血者ぬどぅ〜んかい、むどぅすんどぅるくとぅ。

へ〜い!

採血さる血〜、うん場〜うてぃ、どぅんかい、むどぅすんば〜?

ぬんがら、うとぅるはっさ〜んでぃ、うみたん。

わんね〜、ぬ〜ん分からんくとぅ、うんどぅしんかい、ありくりちち、Webサイトし、いひぐゎ〜、しらびてぃんちゃん。

プラズマや、うす〜、麦茶ふ〜じ〜ぬ色す〜んでぃがら。

しかだせ〜、くぬプラズマ献血や月に8回わ〜きないんでぃがら(うんしな〜な〜?)。

プラズマや、とぅらってぃん、がんじゅ〜んっちょ〜、2、3日し、またどぅ〜ん中んかい、作らり〜んでぃがら。

あんし、な〜ひん、しかだせ〜、うぬ献血するたびに、じん、いらり~るふ〜じ。

場所にゆてぃ、ちげ〜ぃるふ〜じやしが、くぬ、どぅしんに〜うて〜、8回し〜ね〜合計$750、いらり〜んんでぃ。

「8回はんね〜、じの〜いららんば〜らるい?」んでぃ、ちちゃれ〜、あね〜あらんぐとぅ〜、献血者登録、オンラインしし〜ね〜、デビットカードがうくらってぃっち(やたがら、一回み〜、うわたるあとぅに、いたがらやたるはじ、忘してぃね〜らんしが)、うりんかい、献血後にうぬ口座んかい入金はり〜る仕組みんかい、なとぅ〜るふ〜じ。

州とぅか、施設んかいゆて〜、合計金額$900とるか、$1000ぬとぅくまんあんでぃがら。

因みに、わんがすどぅ〜る、ナシュビルんに〜、しらびたれ〜、合計$800んでぃ、いんじとぅ~ん。

献血者ぬ条件や、まじ健康やるくとぅ、18歳以上、体重110ポンド(50キロ)以上ね〜すん。

プラズマんでぃ〜せ〜、難病んっちゅんちゃ〜んかい、いっぺ〜役んかい、たちゅるふ〜じやくとぅ、健康なうっちゅんちゃ〜ぬ、献血者が、ふぃ〜ね〜しむしがや〜んでぃ、うみ〜ん。


【訳】ミズーリ州に住む友人から、「今日、プラズマ献血してきたよ」との知らせが来た。

なにそれ?

と言うのが私の最初の反応であった。

「プラズマ」という言葉は、コロナの時によく聞いていたので、なんとなく何に使われるのかは理解しているつもりだが、普通の献血のようにするものだとは知らなかった。

なんでも血液は白血球(1%)、赤血球(44%)、プラズマ(55%)、形成されており、そのプラズマを抜き取り白血球と赤血球は献血者の体に戻すのだとか。

ふ〜ん。。。

採血した血をその場で戻す。。。?

なんだか怖いな〜。🤨

取り敢えず、この友人に色々話を聞いたりWebサイトでちょっと調べてみた。

抜き取られたプラズマの色は、薄い麦茶のような色をしているのだそうだ。

驚いたのは、このプラズマ献血は月に8回も出来るんだとか(そんなに?)。

プラズマは抜き取られても、健康な人なら2、3日で体内に又作られるんだそうだ。

そしてもっと驚いたのは、この献血をするとお金が貰えると言う事。

場所にもよるが、友人の行った所では8回献血をすると合計$750貰えるという事だった。

「8回しないとお金は貰えないの?」と聞いたら、そうではなく、献血者登録をオンラインで済ませ、その後にデビットカードが家に送られて来て(だったか一回めにその場で貰ったかどっちだったかは忘れたが)、その口座にに献血後に入金される仕組みになってるんだそうだ。

州や施設によって合計金額は異なり、$900とか$1、000の所もあるらしい。

因みに私の住むナシュビル近郊を調べると、合計$800と出ている。

献血者の条件は、まずは健康であること。

そして18歳以上、体重110ポンド(50キロ)以上というのが挙げられている。

プラズマ献血は、難病の方達を助ける為のもの。

健康な人達の献血者が増えていって欲しいと願うばかりだ。






2024年 令和6年 2月12日(月)
シカゴ 23:30 曇り34°F/1℃





  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 14:32Comments(0)うちなー方言友達

2024年02月11日

2024年2月10日(土)旧正月/新年会











ちゅうや、ナシュビル近郊んかい、すどぅ〜る、うちな〜んちゅが、あちまてぃ、旧しょうぐゎちとぅ、新年会やたん。

ちゅいんぬくらん、手作りぬ、むん、むちゆてぃ、ポットラックやたん。

むる、どぅくん、ま〜はぬ、かみ〜すぎたん。

あ〜ちゅ〜先輩(写真ぬしちゃ、真ん中)とぅ、そろばんぬ、しんし〜、マリちゃん(写真ぬ、わぃ〜、ひじゃい)や、ユーチューブし独学し、さんしん弾ちとぅらすたん。

なれ〜はじみてぃ、一年とぅ6ヶ月んでぃがら。

やしが、娘ジントヨー、てぃんさぐぬ花、かちゃ〜し〜ぬ、唐船ど〜いん、よんな〜るやたしが、弾ち〜なてぃ、いっぺ〜、しかだん。

わんにん、おと〜からいたる、さんしんや、あしが、全然、弾ち〜はんくとぅ、くぬ機会に、又、練習しんじゅがや〜?

んでぃ、あびたれ〜、「ナシュビル支部ぬ、三線クラブ作ら」んでぃ。

と〜あんしぇ〜、わんにん、真剣に、しんじゅがや〜?んでぃ、うみたん。

おと〜が、いちちゅ〜るうちに、ならとぅ〜け〜やたっさ〜。

わんにん、あちゃから、ユーチューブし、練習開始しわるやっさ〜。


【訳】今日は、ナシュビル近郊に住む沖縄県人が集まり、旧正月/新年会を祝った。

それぞれ、手作りの料理を持ち寄りのポットラック形式。

全てが美味しくて食べすぎた。

あ〜ちゅ〜先輩(上の写真、下真ん中)と、そろばんの先生マリ(上の写真上左側)ちゃんは、ユーチューブで三味線を学び、それを披露してくれた。

独学1年と、たったの6ヶ月だとか。

なのに、娘ジントヨー、てぃんさぐぬ花、かちゃ〜し〜で弾かれる唐船どういも、ゆっくりではあるが弾けるようになり驚いた。

私も父から頂いた三味線はあるが全然弾けないので、この機会に又練習をしてみようかな〜?

と言うと、「ナシュビル支部の三味線クラブを作ろうよ〜」との事。

じゃあ、私も真剣にやってみようかな?

父が生きてる間に習っておけば良かったと後悔した。

私も明日からユーチューブを見ながら練習しよーっと!







記事作成:2024年 令和6年 2月10日(土)23:59
ナシュビル 雨



  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 15:04Comments(0)うちなー方言友達