2020年08月24日

タイヤゲット



土曜日に、やっとぅ、み〜ちめぬ、タイヤ、いてぃっちゃん。

アミリカぬ、国旗ぬ色んかい、そるい〜ぶはたくとぅ、さちに、いたるタイヤ〜や、赤〜とぅ、し〜る〜、ペンキぬてぃ、レイズドベッドぬ、すばんかい、ならびてぃ、うちきてぃ、うりん中んかいや、デイリリーとぅ、アジアティックリリーそ〜な〜が、わぃ〜らっとぅ〜ん。

くんくゎいや、お〜るく塗てぃ、うん中んかいや、マーズマッドネスんでぃゐ〜る、ハイビスカス、わぃ〜たん。

ハイビスカスんでぃちん、だてぃ〜ひ〜さしんかいん、耐ゑらり〜んでぃがら。

花や、ちらんまぎ〜あん。

うぬ、み〜ちめ〜ぬ、タイヤ〜が、するいるわ〜き、砂利ぐゎ〜ん、敷からんたくとぅ、くりし、くまぬ砂利敷きん完成さん。


【訳】

土曜日に、やっと3個目のタイヤをゲットした。

アメリカの国旗の色で揃えたくて、先にゲットしたタイヤは赤と白のペンキを塗りレイズドベッドの横に並べて置き、それぞれ中にはデイリリーとアジアティックリリー等が植えられている。



今回は青く塗り、その中には赤いマーズマッドネスと言うハイビスカスを植えた。



ハイビスカスとは言え厳しい寒さにも耐えられるらしい。

花は顔の大きさぐらいあってでっかい。

3個めのタイヤが揃うまで砂利も敷けなかったので、これでやっとこの場所の砂利敷きも完成した。


タイヤが揃い、砂利敷きの準備



砂利敷き後






  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 16:14Comments(0)うちなー方言家、庭

2020年08月22日

ひまわり(マンモス)



やっとぅ、咲ちゃん!

たきや、わんぬ、2倍びっけ〜あがや〜?

ゐ〜ゐ〜、な〜ひんあるはじ。

わんね〜、165cmやくとぅ、330cm。

たにがいっちゅうたる、袋んかいや、12フィートわ〜き、ぬび〜んでぃ、表記はっとぅ〜ん。

12フィートや、約365cm。

うんしまが〜ひまわりや、はじみてぃ。

やしが、花ぬサイズや、ぐな〜やっさ〜。

うんとぅ〜らがや〜?

来年ん、わぃ〜りわるやる!


【訳】

やっと咲いた~!

丈は私の2倍ぐらいあるかな~。

いやもっとある。

私は165cmなので330cmだ。

種が入って来た袋には12フィート迄伸びると表記されている。

12フィートは約365cm。

こんなでっかいひまわりは初めて。

でも花のサイズは小さい。

こんなもんなのかな?

来年も植えよ~っと!わーい😃











3日前、スィングの後ろから見た感じ






  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 21:05Comments(0)うちなー方言

2020年08月13日

かぼちゃ



くとぅしや、レイズドベッドん、作て〜くとぅ、くとぅしや、カボチャん、たに、わぃ〜てぃ、たみしんちゅがや〜?

んでぃち、かぼちゃこ〜てぃっちゃん。

まじぇ〜、煮付けんかいし、たにや、一晩うちきてぃ、か〜かち、わぃ〜たん。

今年はレイズドベッドも作った事だし、試しにかぼちゃの種でも植えてみようかな?

と、カボチャを買って来た。

先ずはそれを煮付けにして、種は一晩置いて乾かしておいた。↓




8月8日 土曜日、種まき



きぬ〜ぬ、ひてぃみてぃ、みじ、くぃとぅ〜るとぅきや、ぬ〜んね〜んたるむんぬ、ちゅうぬ、ひてぃみてぃ、いんちゃれ〜、芽〜がいんじとぅ〜たん。びっくり!

一晩し、うんし、ふどぅわぃ〜るば〜やさや〜?

でぃ〜しゆ〜か〜、4日し、な〜うんとぅ〜なてぃ!

しかますっさ〜!!!


昨日の朝水をやった時は何もなかったのに、今朝見たら芽が出てた。

一晩でこんなに成長するんだ?

つ〜か、4日でもうこんな?

すげ〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜〜っ!











  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 06:06Comments(0)うちなー方言飲、食、健康動植物

2020年08月11日

マスク




数ヶ月め〜に、どぅしぐゎ〜から、マスクが、うくらってぃっちゃん。(画像しちゃ)

上等ぐゎ〜にがんじゅうに、作らっとぅ〜ん。

成田線とぅどぅ〜たるくる、冬にないね〜、ちゃあ、市販ぬ、ちけ〜してぃ〜ないし、て〜まい、こ〜て〜たくとぅ、大丈夫んでぃ、うみとぅ〜たしが、いちぬ間〜にか、まんがらんかいいんじ、いひぐゎ〜しか、ね〜んなとぅ〜ん。

どぅしぐゎ〜ぬマスクや、最初んくろ〜、芝刈いんとぅきや、ちけ〜いしが勿体ないやくとぅ、ちか〜んたしが、しんで〜しんで〜、ちけ〜してぃん、ひなてぃっちゃくとぅ、なま〜、うり、かきとぅ〜ん。

コロナウィルスぬ感染者や、ま〜だ、ふぃ~るだきやくとぅ、ナシュビルうてぃん、公共ぬ場所んかい、いんじ〜るとぅけ〜、マスク着用が強制はってぃっちゃん。

そろそろ作らんね〜!

んでぃ、うみとぅ〜たれ〜、くんど〜、ふかぬ、どぅしが、て〜まい作たくとぅんでぃち、分きてぃ、とぅらちゃん。

感謝、感謝!

やっちゃん、アイちゃん、にふぇ〜で〜びる!


【訳】

数ヶ月前に友人からマスクが送られて来た。(上画像の下のブルー)

丁寧にしっかり縫われてる。

成田線を飛んでいた頃、冬場になるといつも市販の使い捨てマスクを買いだめしていたので、それがあるから大丈夫と思っていたら、いつの間にか何処かへ消えて大分減ってしまった。

友人のマスクは最初は勿体なくて芝刈りの時は使わなかったが、段々使い捨ても減って来たので最近はそれをかけている。

コロナウィルスの感染者はまだまだ増える一方でナシュビルでも公共の場に出る際はマスク着用は強制されてきた。

そろそろ作らねば!

と思ってたら、今度は他の友達が余分に作ったからと2枚シェアーしてくれた。
(画像上の2枚)

やったー!

感謝、感謝。

やっちゃん、アイちゃん、有り難う!😃










あんしうれ↑、きぬ〜、こ〜たる、ファニーパック。

な〜んわじゃ用に、きぬ〜こ〜たる、み〜むんぬファニーパック。

あんされ〜、うりん中んかいん、マスクがいっちゅうたん。

う〜っし!


【訳】

そしてこれ↑は、昨日買った新しいファニーパック。

庭仕事用にもう一つ色違いが欲しかった。

そしたら、その中にもマスクが入っていた。

やった〜!😃 








  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 08:00Comments(0)うちなー方言飲、食、健康友達

2020年08月09日

椿(オクトーバー・マジック)



きぬ〜や、わんが昼寝す〜るゑ〜だに、ディーンが、レイズドベッド作て〜たん。

くぬめ〜作たる砂利とぅみや〜壁んかい、たっちきて〜ん。

うまんかいや、木〜わぃ〜てぃ、木〜ぬ壁、作らや〜んどぅるくとぅ話〜し、あんすら〜花が咲ちゅる木〜んかいさんでぃち、秋とぅ冬に花が咲ち
ゅる椿んかいさんどぅるくとぅんかいなたん。

わんね〜、いちちふっさたしが、うりがふどぅわぃ〜ね〜、横ぬ幅や90cm〜120cmわ〜きないんでぃ、ラベルんかい、書かっとぅ〜くとぅ、み〜ちし、丁度やるはじ。


昨日は私が昼寝をしている間にディーンがレイズドベッドを作ってくれた。

先日作った砂利止め用の壁に接続されている。

ここには木を植えて木の壁を作ろうという話をし、それなら花の咲く木にしようと、秋と冬に花が咲く椿にしようということになった。

私は5株欲しかったのだが、この木が成長すると横の幅が90cm〜120cm大になるとラベルに書かれているので、3株で丁度いいくらいだと思う。











わんにん、コンポスト(有機肥料)いってぃ、途中から、かし〜。

私もコンポスト(有機肥料)入れをし、途中からお手伝い。😉





  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 22:31Comments(0)うちなー方言動植物

2020年08月07日

31年/26年 記念日

8月6日や、わった〜み〜とぅんだが、まじゅいなてぃ31年、に〜びちから26年ぬ、記念日。

記念日ぬ、プロジェクトや、くり。

8月6日は私たちの連れ添って31年、結婚26年記念日だ。

記念日のプロジェクトはこれ↓









夕飯や、くり↓ (夕飯はこれ↓)




🥂🤟🥳






  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 21:48Comments(2)

2020年08月04日

トマトキャセロール






あたいぐゎ〜うてぃ、トマト〜が、うんし、とぅらったくとぅ、め〜め〜から、作らんでぃうみとぅ〜たる、トマトキャセロール、作てぃんちゃん。

トマト〜以外に、必要やせ〜、玉ねぎとぅ、チーズ、バジルびっけ〜。

わんね〜バジルがね〜んたくとぅ、オレガノちかたん。

チーズん、どぅ〜がましやるチーズししむん。

オーブンがね〜んね〜、オーブントースターし、グラタン用ぬ容器んかいいってぃ、つくらり〜くとぅ、じひ、たみちうたびみそ〜れ〜。


野菜ガーデンでトマトがこんなに収穫できたので、兼ねてから作ろうと思っていたトマトキャセロールを作ってみた。

トマト以外に必要なものは、玉ねぎとチーズ、バジルだけ。

私はバジルがなかったので、オレガノを使った。

チーズも自分が好きなチーズで良い。




レシピ

材料 (4人分)

トマト(ミディアムサイズ)  4個
玉ねぎ(小)         4個 
塩              1 ティースプン
胡椒             1/4 ティースプーン
オレガノ           1/2 ティースプーン
アメリカンチーズ       8スライス 
モザレラチーズ        表面をカバーする量
パン粉            1/2カップ
バター            2 テーブルスプーン


1、材料を用意する。玉ねぎは薄く切り煮る。沸騰した後も弱火で10分程に続ける。その後水切りに移す。



2、スライスしたトマト半分を容器に並べて置く。


3、トマトの上に先に煮ておいた玉ねぎ半分を乗せ、塩、胡椒、オレガノ、混ぜたものを半分かける。


4、その上にチーズを乗せる。(写真撮り忘れた)

5、上の1、2、3、4繰り返す。






6、オーブン 350℉ (摂氏約177度)でプリヒートする

7、パン粉に溶かしたバターを混ぜてトップをかぶせる様にカバーする
 
8、オーブン 350℉ で35〜60分。(表面がブラウンがかってきたら出来上がり)


オーブンがなければ、オーブントースターでグラタン用の容器で作れるので、是非お試しあれ。









  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 21:54Comments(2)うちなー方言飲、食、健康

2020年08月04日

Uシェイプ レイズドベッド



むとぅやんでぃ〜ね〜、うぬ、石がちまっとぅ〜しがる原因やたん。笑

「原因」んでぃ〜ね〜、ネガティブにちかり〜しが、くりぬうかぎし、くぬUシェイプぬレイズドベッド、うみ〜ちっちゃん。

8年め〜ぬプロジェクトし、余たるパティオ用ぬ石。

ぬんがら、ちけ〜みちやね〜んがや〜?んでぃ、かんげ〜たる結果、ドライブウェイぬはらが〜んかい、敷ちゅるくとぅんかいさん。


元はと言えば、この石積みが原因。笑 

「原因」と言うとネガティブに聞こえるが、このお陰でUシェイプのレイズドベッドを思いついたのである。

8年前のプロジェクトで余ったパティオ用の石だ。

何か使い道はないかと考えてみた結果、ドライブウェイの横に敷く事にした。


2020年、6月11日(水)







6月18日


さちに、敷ちぇ〜たる、石だたんぬに〜んかい、Uシェイプぬレイズドベッドつくいんでぃち計画たてぃてぃ、め〜敷ちゃる石、とぅってぃ剥がちゃん。

Uシェイプのレイズドベッドを作る事を予定し、先に敷いておいた石を取り除く。 ↓





6月28日 プロジェクト開始↓





7月4日、5日 週末 ↓













7月11日、12日 週末 ↓










7月14日、砂利届く ↓






7月18日、19日 週末 ↓


水流口パイプ取り付け














7月22日 〜 週末 地面調整開始↓












7月25日、26日 週末、石敷き、土入れ開始 ↓












砂ぎめ(セメント)










7月1日、2日 週末、仕上げ ↓


トレリス枠作り(レール設置)









コーナーラウンド(仕上げ)



完成



バンザ〜イ!✊✊



  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 04:30Comments(0)うちなー方言家、庭