2009年01月30日

クツろぎの場所  (ひひひ)

ちゅう、しぐとぅから、けーてぃっちゃれー、やーんめーぬ、靴箱んかい、りゅうちゃんが、いいやんべーし、ゆくんかいなとーぃびーたん。いちむんやれーからー、わったーがちーねー、なかから、しぐー、いんじてぃちゅーしが、ちゅうや、うん、靴入れんかい、ちゃーうぃし、いんじてぃくーんでぃんはんたん。ゆっぷどぅ、うまが、きにいっちゅーるふーじやいびーん。

今日仕事から帰って来たら、アパートの玄関先の靴箱にリュウちゃんが気持ち良さそうに横たわっていた。いつもだと私たちが来ると、すぐにそこから出て来るのだが、今日はその靴入れの中に居座り出てこようともしなかった。よっぽど、そこが気に入ったんだろうなぁー。ニコニコ













リュウ、ただいまー!








ニコニコ






あんし、ちゅうぬ夕飯や、くぬめーこーてぃっちゃる、インスタント沖縄そばとぅ、めー&たまご。

そして今日の夕飯は、この間買って来たインスタント沖縄そばとご飯&卵







かだるあとぅ、しぐーにーぶいし、しぐにんじー! 
ちょうど、てぃーさーじが、はじめーるめーに、みーんさみてぃ、メール投稿ぬ準備万端やいびーんどー!

食後、すぐに睡魔が襲って来たので一眠りした。
丁度ティーサージが始まる前に目が覚めたので、メール投稿の準備は万端だよー!シーサーオス





あっ、



まだ一時間早いね。 ウフフ〜



  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 10:59Comments(16)うちなー方言

2009年01月29日

チューリッヒ 

今朝、チューリッヒの空港に到着した。






昔、夢見たスイス航空の飛行機がすぐ横のゲートに駐機している。なぜ、スイス航空に就職したかったかと言うと、メジャーな航空会社の中で、一番事故が少ない航空会社という事を聞いたからだった。(25年前の話)


そして、その横にはシンガポールエアーの飛行機。。。。これ又羨ましい。。。
この会社のフライトアテンダントの制服に憧れて、その会社にも入社したいと夢見た時もあったっけ。。


そういう事はいいとして、私は今の会社に入社出来て感謝している。決して強がりではない。お陰で色んな所に行き色んな事を学び、色んな事を感じ視野も広がった。それを皆と分かち合える事が出来るのだから、ここに書かないのは勿体ない。


今迄何とも思っていなかった事が、ふと頭の中を駆け巡り、その事について追求したくなったりする。小さな事だが知っていると得する情報みたいなものを皆に提供したい。「得をする」というより、私の場合は「自己満足」で終わってしまうのだが、少しでも皆のお役に立てれば嬉しい。



じゃあ、ここからはチューリッヒについての情報。


チューリッヒは英語風に言うと、「ズーリック」って言うんだけど知ってた?


ドイツ語のスペルは、Zürich で、英語だと、Zurichになって、u の上のチョンチョンがないんだよね。


あと、ジュネーブもスイスなんだけど、あっちはフランスのすぐ横(東)にあるのでフランス語圏で、ここチューリッヒはドイツの南にあるので、ドイツ語を話している。そして、スイスの下(南)にはミラノがあるからイタリア語もスイスの公用語なんだってさ。


地図帳では、あのイタリアのなが〜いブーツのてっぺんがミラノで、膝上にあたる部分がスイスだよー。


面白いよね〜。




ってな訳で、小中高生の地理のテストにスイスの問題なんかが出て来て、この記事を読んでくれた学生が、これを思い出してもらったらとっても嬉しいでーす!ニコニコ
  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 09:03Comments(10)レイオーバー

2009年01月28日

釣り日和














シーサーオスベーチョキ


  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 19:52Comments(6)

2009年01月28日

でーじなとーん! (やばい!)

ちゅうや、なまから、チューリッヒんかいやいびーん。 

しぐとぅんかい、ちゅーるめーに、うってぃーつくたる、味噌汁かでぃっちゃるばーるやいびーしが、、、、

わたごろごろーしちゃびたん。。。  

えのき、豆腐、たまなー、タマネギ、ちでーくにー、一週間めーぬ、おかずぬ、ぬくやー、卵ん、ぬんきーたっくでーたくとぅ、ぬんがらが、くさりとぅーたがらわかいびらん。 うれー、かまりーがやー? んでぃ、うみたしが、どぅくん、やーくなてぃ、むる、うちゅかでぃねーやびらん。。。

あぎじゃびよ〜い! ガ-ン汗がーん




今日はこれからチューリッヒに行く。

仕事に来る前に、一昨日作った味噌汁を食べて来たのだが、、、、

お腹がゴロゴロしてきたぁ〜。。。

えのき、豆腐、キャベツ、タマネギ、人参、一週間前のおかずの残り、卵も色んな物を入れたので、何かが腐っていたのかもしれない。

これは大丈夫かな? と思いながらもお腹が空いていたので完食してしまった。

ひぇ〜〜〜〜〜〜〜〜爆弾がーんダッシュぶーん



  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 06:50Comments(10)うちなー方言

2009年01月28日

いみ (夢)

いほーなー、いみ、いんちゃん。

場所やわんぬ母校、糸満高校からはじまてぃ、めーぬ、糸満市役所んにーわーき、あっちいちゅる、いみやいびーたん。
設定や、全然ちがとーいびーたん。

糸満高校があるとぅくまが、わったーやーぐなが、ぬーがら経営すーる、自営業ぬ職場。おとーが、わんぬあとぅ、いんじゅくとぅ、ゆうじがあれー、いんじてぃんしむんどー、んでぃ、あびーたくとぅ、遠慮なく、あんすらー、1、2時間びっけー、こーいむん、しくーひーんでぃち、やーからいんじたん。

糸高から、糸中んにーんかい、あがてぃいんじ、ブティックんかい、いっちゃーにかい、ちん、てぃめーとぅーたしが、気にいっちゃる、ちんが、ねーんたくとぅ、なまねー、ロータリーんにーんかい、いんかてぃ、あっちいんじゃん。

わんが、高校生ぬ時分や、ロータリーんにーんかい、ブティックがあてぃ、あまんかいや、2、3回びっけーいっちゃがやー? やしが、うまんかいうちきてーせー、むる上等なてぃ、ねだぬん、高はぬ、わんにんかいや、てぃーんとぅどぅかん、ちんびっけーやたくとぅ、うまうてぃ、こーいむんさることーねーぃびらんたん。 

うまから、丸みつんどぅる、ぜんざいやーぬめーとぅーてぃ、商工会議所ぬにーんかいいんじゃん。めーや、うまぬかどぅんかいや、氷屋ーがあてぃ、うまぬ真向かいぬかどぅんかいや、パン屋ー、あんし、あまから、なーいひぐぁーさちんかいいけーからー、本屋ーがあいびたん。うぬ、本屋ーんかいん、ゆーいっちゃしが、なまー、なー、ねーんなてぃ、さびっさくなとーっさー。あんし、うぬ本屋ーぬ真向かいぬバス停があてぃ、うまから「真壁線」ぬバスんかい、ぬてーしーしーすーたっさー。。。んでぃち、いんかしぬくとぅ、うみーいんじゃしーがちーなー、あっちゅーたん。

うまうてー、めーとぅし、ゆっかんはーりーが、うくなーとーたしが、なまー、ダムふーじーなてぃ、かーんかい、みじうくとぅーる、浄水場んかい、かわとーぃびたん。あまから、さちぇー、かーんねーんしが、まーぬかーんかい、いちゅるばーがら? んでぃち、うみたれー、地下んかい、みじうくとぅーんでぃがら、んでぃ、自問自答し、納得そーいびーたん。

あんし、うりぬ、ゆくうてー、わらびんちゃーが、いほーなー、あしびしあっちゅーたん。

うぬ、浄水場ぬゆくや、海水浴場ふーじーなてぃ、うまぬ、滑り台ぬにーから、わらびんちゃー、5人、てぃーちぬ、四角ー、はくんかい、いっちゅーたん。 うぬ、はくからー、ちゅぶるが、いんじーるぐとぅ、まどぅぐぁーんあち、わんにーから、いんでーから、写真ぬフィルムふーじーやいびーたん。 あんし、うぬ、はく、うとぅなが、うしたーんかい、しちゃんかい、ころころーし、ながすんどぅる、あしびやいびーん。

はーんま、うんし、あぶなはる、あしびすーる!んでぃ、まわいんかいや、たーんうらんしが、まわいぬうっちゅんちゃーんかい、「うぬ、わらびんちゃーや、くびうてぃ、けーしなんがてー? 又、みじんかい、ぶっくぃーんどぅるくとぅん、あんばーやあいびらみ?」ちちゃん。 あんされー、むる、「なまわーき、わらびんちゃーが、怪我さるくとーねーんどー」んでぃち、あびらったん。 わんやれー、ふとぅふとぅーし、うんとぅーあしべーなぃびらんしが、うぬ、わらびんちゃーや、ジェットコースターんかいぬいる、うとぅなねーし、わくわくーし、うぬ、はくんかい、いっちゅーたん。

あんしから、バスセンターんかいいちゅんでぃち、市役所んにーんかい、いんかてぃ、まっすーぐーいちゅるちむいが、すーじぐぁーんかい、いっち、消防署ぬちかくぬ、ペンキぬらっとぅーかん、コンクリートやーぬ、めーから、タクシーぬいる、いみ、やいびーたん。


あんし、いほーなーいみやる!  

きぬーや、久しぶりに、「25サンカン」んどぅる、ファッション雑誌いんちゃくとぅ、ブティックがいんじてぃちゃるばーるやるはじ。



変な夢を見た。

場所は私の母校、糸満高校から始まり、前の糸満市役所の所迄歩いて行く夢だった。
設定は全然違っていた。

糸満高校のある校舎は私の家族が何かを経営する自営業の場所。 父が、私に代わりお店を見ておくので用事があるのであれば行っても良いよと言ってくれたので、じゃあ1、2時間買い物でもしてこようと遠慮なく出て行った。

糸高から糸中にかけ、上り、ブティックに入って服を探していたが気に入ったのが見つからなかったので、今度はロータリーの方に向かって歩いて行った。

私が高校生の頃は、ロータリーにブティックがあり、そこには2、3回程入ったかな? でも、そこに置いてあるのは皆良質で、値段も高く私には手の届かない服ばっかりだったので、そこで買い物をしたことはなかった。

そこから「丸みつ」というぜんざい屋の前を通り、商工会議所の所に行った。 以前は、そこの角に氷屋さんがあり、そこの真向かいの角にはパン屋さん、そして、そこからもう少し市役所向けに先に行くと本屋さんがあった。その本屋にはよく入ったが、今はもうそれも無くなって寂しくなっている。。。。それから、その本屋の真向かいにははバス停があり、そこから「真壁線」のバスに乗ってたりしたものだ。。。と昔の事を思い出しながら歩き続けた。


ここでは、毎年「ゆっかんハーレー」が行われているのだが、今はダムの様になり川に水を送る浄水場に変わっていた。あそこから先に川なんてないのに、いったい何処の川に行くんだろう? と思っていたら、「地下に送っているらしい」と自問自答をし納得したのであった。


そしてその横では、子供達が変な遊びをしていた。


この浄水場の横には、海水浴場のテーマパークにある滑り台があり、そこの滑り台には子供達5人が長四角い箱に入って、押し転ばされるのをわくわくしながら待っていた。その箱からは頭が出る様に窓も開き、私の所からみると飛行機みたいな感じで、窓から子供達の頭が出ていたのだ。 そしてその箱を大人が押して下にコロコロ流すという遊びだった。


Oh my God!(オーマイガー!)なんて危ない遊びをしているんだろう!と、私の周りには誰もいないが、周囲に人達に「この子達、首の骨折って死んでしまわない? それに、溺れるってこともあるんじゃないの?」と聞いてみた。そしたら皆から(周りには誰もいないが)「今迄、この子達が怪我をしたことはないよ」と返事が返ってきた。 私だったら怖くてこんな遊びは出来ないが、この子達は、まるでジェットコースターに乗る大人の様に、はしゃいでその箱に入っていた。


それからバスセンターに行こうと思い、市役所向けに真っすぐ行くつもりだったが、途中、小道に入って消防署の近くにあるペンキの塗られていないコンクリート建ての家の前からタクシーに乗る夢だった。


なんて変な夢なんだろう!


昨日は、久しぶりに「ヴァンサンカン」というファッション雑誌を読んだので、ブティックが出て来たのだろうか?



  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 03:26Comments(0)うちなー方言

2009年01月24日

逆チョコ


かんげーてぃんでーからぁー、くぬめー、1/7に書ちゃる、「逆バレンタイン」ぬ、チョコレートぬ売れ行きやちゃぁーがやー?

うぃなぐんちゃーや、なー、うり、いたるうっちょー、ういびーがやー?

わんねー、来月ぬバケーションぬくとぅびっけーかんげーてぃ、だぁー、バレンタインデーや、しぐとぅ、いってぃねーぃびらん!

ちゃあすがてー!



そう言えば、この間、1/7に書いた「逆バレンタイン」のチョコレートの売れ行きはどうなんだろうか?

女性陳で、もうそれを貰った人はいるのだろうか?

私は来月のバケーションのことで頭がいっぱいだったので、バレンタインデーに仕事を入れてしまった!ガ-ン


どうしよ。。。  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 02:17Comments(18)うちなー方言

2009年01月23日

郷に入りては郷に従え!

ちゅう、ナシュビルうてー、郡内ぬ公式用語をぅ、英語びっけーんかいすんどぅる、法ぬ改正案にちっち、市民ぬ投票がうくなーっとーぃびーん。ナシュビルや、Davidson County (デヴィッドソン郡)ぬ中んかいある市やいびーん。


うれー、ぬーがんでーからー、なまー、裁判とぅか、いるんなコミュニケーションはかいるばーに、英語はなしーはん、在住外国じぬんかい、通訳者とぅか、翻訳さる資料とぅか、市が提供すーるふーじやいびーん。うりんかい、かかいる、費用や、市民ぬ税金から差し引かっとぅーんどぅるくとぅやいびーん。ぬーやてぃん、うりんかい、年間1千万円びっけーちかとぅーんでぃがら。あんすくとぅ、医療、保安関係以外や、なまからー、英語びっけーし、いか、どぅるくとぅやいびーん。


アミリカんかい、ながでー、すどぅーるうっちょー、ふとぅんどぅ、英語んはなしーないしが、最近や、英語がはなしーはん、うっちゅんちゃーが、みだちぃっちゅーるふーじやいびーん。うんちゅっちゃーや、てーげーや、どぅーぬ家族とぅか、うぇーかんちゃーとぅ、まじゅい、すむくとぅ、英語やはなはんてぃん、なんとぅか、生活んかい、くまいんどぅるくとぅや、ねーんばーやいびーしが、うんとぅーうっちゅんちゃーが、まんでぃくれーからー、市ぃ〜ん、くんちゅっちゃーぬたみに、外国語ぬ資料とぅか用意はんねーならんなとぅーるばーやあらんがやーんでぃうみぃやびーん。むし、ちゅうぬ、投票うてぃ、うりがとぅーいねー、くんぐや、市ーが、英語はななん市民ぬたみに、いんじゅちゅるばーや、あらんぐとぅー、英語はなしーはん、外国人が、むる英語し対応ないるぐとぅ、努力はんねーならんないんどぅることぅやいびーん。やくとぅ、通訳ん、翻訳ん、どぅーぬ責任んどぅるくとぅんかいないびーん。


うりんかい、ちっちぇー、賛否両論やいびーしが、わんねー、やっぱり、外国人が、現地ぬくとぅば、あびーしがる、あたいめーんでぃ、うみぃやびーん。なまー、いっぺー良心的んでぃ、うみーん。 やしが、やっぱり、うまー、アミリカんどぅる国、いちゃっさ、自由の国んでぃあびらっとぅーてぃん、アミリカじぬんかい、どぅーぬ、国ぬくとぅばし、コミュニケーションとぅれーんどぅせー、まちがとぅーんでぃ、うみぃやびーん。 


かんげーてぃんでーからー、うちなーうてー、アミリカ人ぬ軍人ぬ犯罪とぅかがあたる場合や、裁判ぬ通訳とぅか、資料ぬ翻訳ぬ費用やまーがむっちゅーがやー??? 



今日ナシュビルでは、郡内の公式用語を英語だけにしようという法の改正案について、市民の投票が行われている。ナシュビルは、Davidson County (デヴィッドソン郡)の中にある市だ。


これは何かというと、今は裁判とか色んなコミュニケーションを計る際に、英語を話せない在住外国人に、通訳や翻訳の資料等を市が提供しているそうだ。これにかかる費用は市民の税金から差し引かれているとの事。何でも、それに年間1千万円程出費しているそうだ。なので、医療、保安関係以外の物以外は今後英語だけという事にしよう。という事らしい。


アメリカに長期在住の人達は殆どが英語を話せるが、最近は英語が話せない人達が目立って来ているようだ。こういう人達は大抵、自分達の家族や親戚の人達と一緒に住むので英語は話せなくても生活に困るという事はない訳だが、こういう人達が多くなってくると、市もこの人達の為に外国語の資料等を用意しなけれならなくなっているのではないだろうか? もし、今日の投票でこの案が通ると、今後は、市が英語の話せない人の為に動くのではなく、英語の話せない外国人が英語で対応出来る様に努力をしなければいけないという事になる。つまり、通訳や翻訳にかかる費用は個人の責任という事になるのだ。


これについては賛否両論だが、私はやはり外国人が現地の言葉を話す事が当たり前だと思う。今はとても良心的だと思う。 しかし、やはりここはアメリカという国、いくら「自由の国」と言われているとはいえ、アメリカ人に自分の国の言葉でコミュニケーションを計れという事自体間違っていると思う。


そういえば、沖縄でアメリカ人の軍人の犯罪などが発生した場合、裁判の通訳や資料の翻訳の費用はどっちもちなんだろうか。。?

  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 06:05Comments(10)うちなー方言

2009年01月22日

ご飯や、ひとつぶやてぃん、ぬくちぇーならんどー!


んでぃ、ちきあいはじみに、ディーンかいあびたれー、うんときから、うりん、まかいんかい、ごはんつぶ、てぃーちん、ぬくはんぐとぅ、上等ぐぁーに、かでぃ、とぅらすん。わらびん時分から、「むかしんちょー、むぬんねーらん、いちゃっさ苦労すーくとぅ!」んどぅるくとぅ、ちゃーちちゅーたくとぅ、なまん、まかいんかいん、ごはんつぼー、ぬくはんぐとぅ、むるかむる習慣じきてぃうぃびーん。(もっとも、ただぬ、がちまやーどぅるくとぅん、あいびーしが。笑)



なま、またん、カレー、つくとーぃびーん。 

ご飯がなたくとぅ、みしげーし、ご飯かちゃーちゃるばーるやいびーしが。。。



あ〜っきさみよー!



みしげーわーき、まるぐとぅ、全部、口ん中んかい、たっくでぃ、だてぃー上等ぐぁーに、ごはん、かかじてぃーねーらん!びっくり!



うちなーぬ、くとぅわざし、「やーなれーどぅ、ふかなれー」んでぃ、あびーくとぅ、わんにん、ちゅんやーうてぃ、うんとぅーはんぐとぅー、きぃー、ちきらんねーないびらんさー!



「ご飯を一粒だって残したらダメだよ〜!」

と、付き合い始めにディーン言ったら、その時から彼もお椀にはご飯を一粒も残さず奇麗に食べてくれる。子供の頃から「昔の人達は食べ物もなくどんなに苦労した事か。。」という事を何度も聞いていたので、今でもお椀にご飯粒を残さない様に奇麗に食べ干す習慣がついている。(もっとも、ただの食いしん坊という事もあるが.笑)



今、又カレーを作っている。

ご飯が出来たので、しゃもじでご飯をかき混ぜたわけだが。。。



あじゃじゃじゃじゃぁ〜〜〜〜〜。。。!


シャモジまで丸ごと全部口の中に入れ、奇麗にご飯をすくいとってしまった。びっくり!



沖縄の諺で、
「やーなれーどぅ、ふかなれー」(家での習慣が外でも出る)というので、私も他所でこんな事をしない様に気をつけなくては! 


  続きを読む


Posted by ゆぐりはいから〜 at 09:51Comments(8)うちなー方言

2009年01月22日

ちゅううがなびら! (おはよー!)






さいきのー、また、ゆー、いみ、いんちあっちょーぃびーん。 

うりがまた、てーまい、ちゅがいんじてぃちゅーくとぅ、うむっさぬならん。

きぬーや、ゲーム(ぬーぬゲームやたがら、わしりたしが)すーる、いみ、いんち、うぬ、最中にみーさみたしが、げーむ、うわらしーぶはたくとぅ、にんたんふーかーさびたん。あんされー、じゅんに、けーにんてぃ、うぬゲームぬちぢきがいんじてぃいっち、さいぐわーき、いんじゅるくとぅがないびたん。

いみぬ、ちぢき、いんじゅせー、はじみてーあいびらんがやー? (笑)


最近は又、夢を沢山見る様になった。

これ又、人間が沢山出て来るので楽しい。

昨日は、ゲーム(何のゲームだったかは忘れたが)をしている夢を見、この途中に目が覚めたが、ゲームを終了させたかったので寝た振りをした。そしたら本当に寝てしまい、そのゲームの続きが出て来て最後迄見る事が出来た。

夢の続きを見るのは初めてではないだろうか? (笑)
  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 07:21Comments(6)うちなー方言

2009年01月20日

うちなーぐち

今日のディーンと私の会話:


ディーン: Good morning honey! ( おはよう、ハニー!)

   私: Good morning dear! (おはよう、あなた!)

ディーン: How do you like my tie today?
      (今日のネクタイはどう?)

   私: Didn't you wear it just a week ago or so?
      (それ、ついこの間して行かなかったっけ?)

ディーン: Yeah.....,but I feel like it today.
      (うん、そうだけど、今日はこういう気分なんだ)

   私: あんすら〜ok!


ん?



「まかびむにー」の書き過ぎかなー? (笑)
  


Posted by ゆぐりはいから〜 at 09:38Comments(14)うちなー方言